Linda Leveau

Bibliotekarie

Linda Leveau

Undervisning i informationskompetens – för ett livslångt lärande? Med ett undervisningsmoment i källkritik som exempel.

• Linda Leveau

Hur kan undervisningen i informationskompetens utvecklas för att

underlätta ett djupare lärande? Här belysses detta utifrån ett lektionsmoment som behandlar källkritiska aspekter, något som med fördel kan integreras mer i studenternas ämneskontext, t.ex. genom att förankra det i typiska källor och material för ett visst ämnesområde.

Avdelning/ar

• Lunds universitets bibliotek