ellen

Ellen Fall

ellen

Användarstyrt förvärv: Slutrapport för PDA-projektet vid Lunds Universitets bibliotek

• Linnea Stenson
  • Catarina Carlsson
  • Ellen Fall
  • Monica Landén
  • Karl Adam Tiderman
  • Katarina Wickström

Lunds Universitets bibliotek testade mellan oktober 2013 och juli 2014 förvärvsmodellen Patron Driven Acquisition (PDA) via e-boksaggregatorn EBL. Arbetet med testet sattes upp i projektform. I följande rapport beskrivs modellen, projektgruppens förberedelsearbete samt resultat av projektet.

• Department of Collections
  • Universitetsbiblioteket
  • Bibliotek (Juridik)
  • Samhällsvetenskapliga fakultetens bibliotek