ellen

Tablets as Tools : added value through mobile learning? Projektrapport

• Ellen Fall
  • Linda Grandsjö

Projektet Tablets as Tools - added value through mobile learning? har bedrivits på Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet i samarbete mellan Statsvetenskapliga institutionen och biblioteket.

Syftet med projektet har varit att utforska nya pedagogiska möjligheter och utvidga samarbetet mellan lärare, bibliotekarier och IT-tekniker. Särskilt fokus har legat på att få ökad kunskap om användande av informationsresurser i mobila enheter och om hur ny teknik kan användas i campusbunden och nätbaserad utbildning.

• Lunds universitets bibliotek

Samhällsvetenskapliga fakulteten, Lunds universitet