Default user image.

Carola Tilgmann

Driftchef

Default user image.

Datahanteringsplaner (DHP) – reflektioner bland ett antal Lundaforskare och från vissa forskningsfinansiärer

• Maria Johnsson
  • Carola Tilgmann
  • Matthias Bank
  • Yvonne Hultman Özek
  • Jörgen Eriksson
  • Monica Lassi
  • Christel Smith

I följande rapport redovisar vi resultatet från en utvärdering av datahanteringsplaner genomförd under 2016. Rapporten har följande disposition: bakgrund kring begreppet datahanteringsplaner, syfte och mål, avgränsningar, intressentanalys, risker, metod, resultat från forskarnas utvärdering, resultat från enkät till forskningsfinansiärer och slutligen en sammanfattning och rekommendation.

• Avdelningen för Vetenskaplig kommunikation
  • Stöd till forskning och lärande
  • Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

2016-11-10